lördag 28 februari 2009

Grattis Oskar

Min älskade lilla pojk fyller ett halvt år idag!
Jag vet inte hur många gånger jag har hört från folk -Ta vara på den där första tiden. Ibland blev man nästan trött på att höra det. Det är klart att man tar vara på tiden, och det har jag verkligen gjort, och njutit av varje stund. Jag har skattat mig lycklig trots alla sömnlösa nätter och allt annat som tillhör. För det tillhör ju. Och trots att jag har varit trött på att höra det ibland, och trots att jag njutit så mycket man bara kan, så säger jag precis samma sak till alla nyblivna mammor, eller de som snart ska bli mammor. -Ta vara på den här tiden! Konstigt det där.
Det går bara så enormt fort att det är svårt att suga upp allt. Jag vill kunna komma ihåg varje liten sak han gör, varje litet ljud, varje ansiktsuttryck, allt. Men det händer så mycket varje dag att jag börjar redan glömma...
Det enda rådet jag skulle vilja ge alla nyblivna mammor är att njuta av nuet, att inte stressa fram saker, att inte vilja att dom små ska lära och växa för fort. Det kommer, allting, det är ingen idé att stressa. Njut av hur han eller hon är just nu, för imorgon ändras det, och det ögonblicket får man inte tillbaka!
Oj vad sentimentalt det blev.


Min stora, lilla underbara pojk.


Det vackraste jag vet...

Inga kommentarer: