måndag 16 februari 2009

Snacka om nyheter!

Kan man säga att man läser nyheterna om man läser aftonbladet.se? Det var längesedan jag gjorde det nu, men ikväll tänkte jag; låt oss se vad som händer i världen. Och vad fick jag reda på?

1. Att Japans finansminister hade svårt att hålla sig vaken på G7 mötet. Han skyllde på influensa medicin men medgav att han druckit några glas vin.

2. Att amerikaskan Lee Redmond, som inte klippt sina naglar sedan 1979 (det vill säga 30 år... det vet jag allt för väl...) nu har varit med om en bilolycka och förlorat sina naglar. Lee skadades svårt, hon kommer att bli helt återställd men tyvärr (?) inte hennes naglar.

3. Att en okänd gärningsman smyger runt i göteborg och dödar granar. Det kan vara någon som hatar granar...

Är detta nyheter? Det måste väl ändå finnas något viktigare här i världen att läsa om? Var det inte så att det var krig på några ställen i världen? Eller någonting med växthuseffekten som håller på att förstöra vår värld?
Äh, det kanske det bara är jag som hittat på?! Vad skönt...

Inga kommentarer: