lördag 7 februari 2009

Det finns bra och dåliga sidor av allt!

Till exempel med att ha börjat med ersättning och smakportioner. Oj vad han äter min lilla pojk, han slänger sig efter skeden och vill bara ha mer och mer och mer. Och tar man bort flaskan blir han hysterisk, flaxar med armarna och gapar stort. Jag skrattar varje gång.

Det bästa är att han blivit väldigt mycket gladare på eftermiddagarna och kvällarna. Han behövde nog verkligen den där extra maten. Det är så skönt! De sista timmarna på kvällen har varit ganska så gnälliga de senaste. Men som sagt, nu är det något helt annat.

Så till det som kanske inte är lika bra. Blöjorna. Det har varit ganska lyxigt med blöjorna fram tills nu. Om det nu kan vara lyxigt med blöjor. Om man bara ammar så luktar blöjorna inte speciellt mycket nämligen. Dessutom kunde man få en bajsblöja en eller två gånger i veckan. Så ja, ganska lyxigt eller?! Dom dagarna har tagit slut. Ooooohhhh, det luktar inte hallon nu kan jag säga! Och en, två gånger per dag i stället för per vecka.
Som sagt, det finns bra och dåliga sidor med allt. Som tur är så har dom goda sidorna övertaget den här gången.

Dessutom har han sovit mycket bättre det senaste. De senaste tre nätterna har han vaknat 4.30 för mat och sedan somnat om till någon gång mellan 7- 8.30. Hur underbart som helst. Låt hoppas att det fortsätter så!

För övrigt har jag fått ett jättefint paket från go' boken. 4 olika böcker, superfina, som jag endast behövde betala 39kr i porto för! Är det inte härligt med gratis grejer?

Inga kommentarer: