onsdag 4 februari 2009

Ta ALLTID med extra kläder!

Ja, det är precis vad jag lärde mig idag. Att ha extra kläder till O i väskan. Det hade jag inte idag när vi gick på barnvagnsbio.

N kommenterade precis innan vi gick in i salongen, hur mycket alla mammor hade med sig. De flesta stod där med en stor vagn, en bärsele, två fulla väskor och en massa leksaker och filtar. Vi kom med vår lilla mini-bilstolsvagn och en ganska så tom skötväska.

Det var ganska mycket folk där i dag. Runt 30 personer, varav två pappor, och en massa bebisar. Vi satte oss längst uppe i salongen. O satte vi i hans bilstol på en stol bredvid oss. Han trivdes väldigt bra, satt och tittade imponerat på den stora skärmen och lekte lite med sina leksaker. Runt mitten av filmen började han gnälla lite grand så jag tog upp honom. Jag kände direkt en suspekt lukt.
Känsliga läsare titta bort!
Det visade sig att han hade bajsat, och eftersom han satt så pass lutad i hans bilstol så hade det runnit ut, upp mot ryggen, så att halva bodyn var full med bajs. HHHJJJÄÄÄÄLLLPPP. Vad skulle jag göra, jag hade ju inga extra kläder med mig. Jag har aldrig behövt det förrut!
Jag gick till toaletten med honom och fick ta av honom bodyn. Som tur var så var det ingenting på byxorna, men vad skulle jag göra? Gå tillbaka till salongen med honom i byxor och bar överkropp. Med 28 mammor och 2 pappor tittandes fördömande på mig???
Jag fick ta av mig min tröja och vira honom i. Sedan skuttade jag så snabbt jag kunde upp till översta raden, så att ingen skulle se mig. Stackars O fick sitta resten av tiden i hans jacka, utan någonting under. Han somnade i och för sig med en gång och verkade väldigt nöjd.

Usch, jag är en dålig mamma! Jag är säker på att alla andra som var där hade extra kläder med sig till sina bebisar. Och nästa gång så kommer min väska också vara lite fullare!!! Den är det faktiskt redan...

1 kommentar:

Linda sa...

Hihi, låter som när jag var på kattutställning för ett tag sen och glömde skötväskan hemma. Gick iväg och köpte blöjor och våtservetter när vi kom fram... men vad jag INTE hade räknat med var att William skulle bajsa så mycket att det läckte igenom TVÅ gånger den dagen!

Jag har en bild-utmaning till dig i min blogg! :-)

kram Linda