onsdag 18 februari 2009

Välkommen till världen!

Helt plötsligt får jag för mycket sömn! Hur kunde det vända så här? O har sovit väldigt bra det senaste. Okej, han vaknade i natt vid 3.30 och ville inte somna om, tog nog en och en halv timma. Men det kändes inte jobbigt eftersom han sovit så bra i flera nätter och jag kände mig utvilad. Dessutom har N varit uppe som ett spjut två dagar i rad när O vaknat. Första morgonen var det 8.30, och visst blev jag förvånad att N steg upp, men i morse när O vaknade klockan 7 fick jag en smärre chock när N skuttade upp och tog upp honom. Han brukar nämligen jobba på natten och lägger sig väldigt mycket senare än mig.

Jag låg i sängen nästan till tio, och sov därför alldeles för många timmar. Men vad ska man göra? Man får ju passa på liksom, lyxa till det! Dessutom vaknade jag till den bästa nyheten jag kunde få. Min bästa kompis-kusin L har äntligen fått sin lilla POJK! Ja visst, jag sade ju att det skulle bli en pojk. Åh vad roligt, O har alltså fått en syssling som är ett halvår yngre än honom, vilket ju senare inte kommer att vara någonting, och som han kommer vara tvungen att umgås med varken han vill eller inte.

En annan sak som är bra är att L's son kom på vår bröllopsdag. Vi har varit gifta i tre år idag. Så nu kanske jag kommer att komma ihåg hans födelsedag. Det är nämligen en av mina största svagheter. Jag glömmer födelsedagar! Och N är inte till någon hjälp. I år har vi som nyårslöfte att komma ihåg födelsedagar, det vill säga JAG måste komma ihåg födelsedagarna. Jag skriver ner dom i min agenda, men jag tittar ju aldrig i den, så det hjälper ju inte... Måste hitta ett bättre sätt!

Inga kommentarer: