torsdag 26 februari 2009

Grått och trist

Väldigt tråkigt väder i dag! Jag vaknade med en fruktansvärd huvudvärk. Det var första dagen på väldigt länge som jag inte tog O på en promenad då det var dags för hans förmiddagssömn. Han somnade ganska lätt i sin säng och jag lade mig på soffan och försökte vila bort huvudvärken. Det fungerade väl inte direkt men ett par koppar kaffe senare lättade det lite. Jag var inte på humör att göra någonting idag. Det är helt otroligt hur vädret kan ge eller ta energi. Idag var det alltså det senare.

Storebror kom över på eftermiddagen med O's kusiner, och tur var väl det, annars skulle jag nog gå under av tristess. Kusinerna lekte och vi åt glass med chokladsås. Vi gick också ut på en liten snabbpromenad så att vi fick oss lite frisk luft i alla fall.
Senare på dagen kom även lillebror och flickvännen. Så det blev ett par fika tillfällen idag med. Det var väl tur.


Kusin-kärlek





Nu har N hittat en lägenhet och börjat flytta in. Jag vet precis vad det är för lägenhet och är väldigt nöjd med den. Den är mycket mindre än huset vi bodde i förrut, men stor nog åt oss och väldigt mysig. Nu längtar jag jättemycket. Även om N säger att det inte alls är kul där borta ännu. Det är fortfarande ganska kallt och allt är nedstängt och dött. Det spelar ingen roll, jag vill ändå vara där, jag vill att vi ska vara på ett och samma ställe och snart kommer våren! Underbara våren på Mallorca... Det är väl inte konstigt att man längtar bort i sådant här väder eller hur?!

1 kommentar:

kuusk sa...

Nu blir jag ju nyfiken på vart ni ska bo..vi kom hem idag..till en elräkning på nästan 6ooo!! inte så kul, dom har gjort nåt slags misstag med räkningarna här på Mallorca...mindre kul alltså...men vädret är mycket bättre här, och det är inte grått utan blått!! vi måste höras o ses när du kommer ner..