tisdag 2 juni 2009

Duracell-O

Ikväll är jag barnvakt igen. L kom 19.15 på kvällen, precis som vanligt. 45 minuter senare sov dom båda två! Jag var nästan i chock tillstånd. Det blev gråt från båda då O skulle läggas, precis som vanligt. Men sedan lade jag L direkt efter, och han somnade på fem minuter. Och tur var det, för skulle jag legat där mycket längre skulle jag själv somnat...


Två söta pojkar som inte är lika stora, men lika stora. Om ni förstår.

Idag är jag riktigt, riktigt trött!
O var först vaken en timma tidig morgon, och sov sedan ändå bara till 6.30. Sedan lyckades han sova 50 minuter sammanlagt på dagen. Resten av tiden har han krupit runt som en duracell kanin! Och jag efter honom.

Idag har han lärt sig två nya saker.
Att dricka ur sugrör. SDet var första gången jag testade, jag trodde inte han skulle förstå hur det fungerade, men det gjorde han minsann. Så idag fick han smaka på mammas äpplejuice, och det var både spännande och gott tyckte O.
Det andra han lärt sig är att klättra upp för trappan. Två trappsteg har han klättrat upp, och det skulle säkert bli fler om jag inte tog bort honom därifrån hela tiden.
Duktigt pojke!

Om jag tänker efter har han lärt sig tre saker idag. För han har lärt sig skrika riktigt högt också. Så där så att det tjuter i öronen och man håller på att bli döv. Och han har övat flitigt!



1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Vilken dag! Vad duktig du är som är barnvakt. Att du orkar... Är det en kompis barn du passar? Hur länge ska du vara mammaledig? Jag vet ju att ditt jobb inte är som vilket jobb som helst med tanke på att ni sätter upp shower (läste det i din blogg tror jag...)?

Ja, lilla L pratar som en klok liten farbror och hans brorsa låter typ som Kalle Anka. På det området är de allt annat än lika :-)

Ha det bra!