tisdag 2 juni 2009

Härligt kaos

Ja visst gick det lite väl lätt att lägga dom små trollen. Och så lätt skulle jag visst inte komma undan.

O vaknade och skrek hysteriskt. Han vaknar ganska ofta en gång på kvällen men det brukar räcka att lägga honom till rätta. Det gjorde det inte nu. Han bara skrek och skrek. Det gick inte att få någon kontakt med honom alls. Usch, jobbigt när han blir så där.
Han väckte förstås det andra lilla trollet, som då också började gråta. Kaos, kaos, kaos. Men jag klarade det med, och nu sover dom igen. Förhoppningsvis resten av kvällen.

De första gångerna fick jag lite panik själv när det blev så där. Nu är jag hur lugn som helst. Det är nästan lite spännande, som en utmaning.
Jag trivs bra med småbarns-kaos helt enkelt!

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Inte lätt när de vaknar upp och är hysteriska! David vaknar också så ibland. Man känner sig hjälplös! Men nu kan du vara stolt som klarade av 2 ikväll!

Jempajenny sa...

Det där händer Agnes också ibland. Jag tror att de har drömt...

Äntligen verkar det fungera att kommentera hos dig!