tisdag 16 juni 2009

Mitt lilla tandtroll


Tredje tanden är på väg att bryta sig ut. På O alltså, jag har som tur är fler än så.
O har gråtit en massor i dag stackarn. Tårarna har sprutat i flera omgångar under dagen.

Han kom inte i säng förren klockan nio idag, en timma efter hans vanliga tid. Han somnade så sent på eftermiddagen, och sov i två timmar. Jag ville inte väcka honom, dels för att han varit så ledsen och dels för att jag passade på att sova lite på soffan bredvid honom. Det var alltså inte speciellt länge jag kände mig utvilad.
Nu borde O sova tills minst 7 imorgon också. Och det skulle vara skönt. Fast det är lika stor chans att han vaknar tidigt, eller vaknar under natten och har ont i sin lilla tand. Det är bara att vänta och se!

1 kommentar:

Jempajenny sa...

Stackars liten! Hoppas tanden spricker igenom snart och lille O blir på bättre humör