lördag 6 juni 2009

Friserad

Nu har jag äntligen klippt O. Sista bebishåret, det vill säga rock-luggen, försvann. Lite sorgligt. Men han tycker nog det är skönt att slippa att få håret i ögonen hela tiden.
Han såg helt annorlunda ut när jag hade klippt av luggen, vilket visade sig vara ca fem hårstrån. Han såg ut så där som jag alltid känner mig efter jag lämnar frissan. Ovan och konstig. Jag tycker alltid att alla stirrar på mig när jag har klippt mig. Först när jag har vant mig själv, efter ett par dagar, så slutar folk att stirra. Konstigt det där.


Före

Efter

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad fin han blev i håret!! Har också funderat på att klippa W:s lugg lite... men samtidigt tar det emot också... söta lilla babyluggen... men det är ju lite jobbigt när den börjar gå ner i ögonen.

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Ja, det tog emot länge. Först ville N, men inte jag. Sedan ville jag men inte N. Och så höll det på så. Men nu tyckte vi att det andra håret var så pass långt att det var dags. Nu kan man ju "frisera" han igen, kul!