söndag 28 juni 2009

Konstigt

Det var en konstig dag i dag. Det kändes som om jag inte spenderade någon tid med O alls. Det gjorde jag förstås, men normalt är jag varje minut av dagen med honom, och det var jag inte idag.

N tog med sin son på äventyr i TRE timmar. Meningen var att jag skulle få städat. Och det fick jag också, men det tog inte mer än en och en halv timma. N sade att han skulle stanna ute lite längre, så att jag bara kunde ta det lugnt. Och jag försökte verkligen. Jag lade mig i soffan och tittade på tv. Lade in en tvätt till. Lade mig i soffan. Organsierade lite i skåpen. Lade mig i soffan.
Och så höll det på. Jag kunde inte ligga still. När dom tillslut kom tillbaka så hade O precis somnat, så då hade jag ännu en timma att göra ingenting.
Konstigt är det enda ordet jag kan komma på.

Vad som är ännu konstigare är att jag kunde spendera en hel dag i soffan innan O kom, utan att ha dåligt samvete alls...

1 kommentar:

Linda sa...

Hihi, känner igen det där! Heldagar i soffan finns inte längre. Fast det är skönt att lägga sig där en liten stund... mellan tvätten eller disken eller nåt annat... ;-) Har också svårt att bara ligga stilla där nån längre stund och slappna av.

kram Linda