onsdag 17 juni 2009

Städdag

6.20 vaknade O, trots att han somnat klockan nio kvällen innan. Han fick ligga bredvid mig i sängen och leka lite och efter en dryg halvtimma somnade han om. Bara i 30 minuter, men tillräckligt för att jag skulle känna mig lite piggare.
Han är konstig min pojk. Han har sovit tre timmar på dagen i 3-4 dagar, och nu idag var han tillbaka till knappt en timma. Som sagt, inga rutiner här inte.

N tog en långpromenad med O och jag fick tid att storstäda. Gud vad skönt det var, att kunna städa allt på en gång och slippa tänka på att O ska vakna eller att O ska bli gnällig och jag ska behöva avbryta. Nu är det rent och fint här hemma! I alla fall i några timmar...

N tyckte det var jätteskönt att få lite ensamtid med O. Det blir sällan så. När N inte jobbar så hittar vi på saker tillsammans istället, och så vill vi ju ha det. Men ibland är det bra att bara vara ensam med pappa tycker O.

När jag städade på balkongen såg jag N och O där nedanför och började ropa och vifta. "Hej älskling, här är mamma..." Så där som man brukar göra när man vill ha hans uppmärksamhet. Vad jag glömde var att jag stod i små shorts och BH, eftersom det var så varmt, så det var inte bara uppmärksamhet av O jag fick. Några spanska arbetare nedanför balkongen smilade stort dom med. Ja, ja.

Resten av dagen har vi gjort det vi brukar. Fikat, solat, badat, svettats. Det är fortfarande närmare 35 grader, och luftfuktigheten ligger runt 90 procent. Pust. Varmt, men underbart!
Det har blivit mycket gråt i dag också på grund av tanden. Vi får hoppas den kommer upp snabbt så att han slipper ha så ont.

Inga kommentarer: