fredag 5 juni 2009

Mamma vakna då!

De senaste två dagarna har varit underbara, och jobbiga.
Igår var jag uttråkad. Jag och O var inne mycket på förmiddagen. Jag visste inte vad jag skulle hitta på. O var rastlös och gnällig.
Men sedan fick jag dåligt samvete. Jag kände mig riktigt bortskämd. Solen sken ju där ute, så det är klart det finns saker att hitta på! Så det blev en långpromenad, en massa krypande på gräsmattan och badande i poolen. Som de flesta dagarna. Jag kan inte direkt klaga på mitt liv!

N hade dessutom en ledig kväll och det gjorde dagen ännu bättre. Vi bestämde oss för att bara stanna hemma och ha en riktigt mysig kväll ihop. Och det hade vi. Men oxfilé, potatiskroketter, sallad och rödvinssås. Och så rödvin till det förstås.
Dessutom så bestämde vi att vi skulle ha en dator och tv fri kväll, vilket aldrig händer här hemma, beroende som vi är. Så vi satt på balkongen och bara pratade. Hur mysigt som helst.

Idag vaknade O 5.30. Suck. Fem timmar hade jag lyckats sova, och jag var så trött! Det är ju inte så att han sitter still när vi går upp på morgonen direkt. Det är fullt ös hela tiden. Halva dagen gick jag runt som i en dimma. Tills O och jag kollapsade i soffan ihop på eftermiddagen. Det var riktigt mysigt, han brukar aldrig kunna somna så där bredvid mig annars.

-Vaddå? Det är jättekul att gå upp tidigt på morgonen!

-Mamma titta vad duktig jag är när jag klättrar upp för trappan!

Resten av dagen var härlig. Vi åt en god familje lunch. China mat blev det idag. Sedan gick vi och shoppade, jag fick mig välbehövliga bikini och bh. Åh vad kul det är att shoppa! Och vad glad jag är att jag gick ner så mycket i vikt när jag ammade, så jag slipper alla jobbiga dieter... (Vill ni ha tips på jobbiga dieter så kan ni titta in hos Tia här!)
Ett eftermiddags dopp i poolen blev det förstås också.

Ikväll är jag barnvakt igen och det var tyvärr inte lika underbart idag. Idag hade vi nämligen kaos i över en halvtimma. Och det känns väldigt länge med två skrikande, gråtande barn!
Nu sitter jag och håller tummarna igen att de ska sova resten av kvällen!

Inga kommentarer: