måndag 8 juni 2009

Roligt, roligt, och... ja, roligt!

Nu är jag helt säker. På att O sagt sitt första ord. Visst sade han pappa en gång då det verkligen verkade som att han menade "pappa", men han har inte gjort det efter den gången, så det är svårt att veta.
Hans första ord är "mpa" och för er som inte förstår vad det betyder så betyder det "lampa". O är, som många andra bebisar, fascinerad av lampor. Så sätter jag på en sträcker han ut armen mot den och säger alltså "mpa". Han har gjort det fyra dagar i rad nu, så nu är jag verkligen säker! Roligt!

Något annat roligt är att jag får hur mycket pussar som helst nu. Jag får det väldigt ofta när jag ber om det, vilket är ofta. Och jag får det även flera gånger om dagen utan att be om det. Massor av goa hångel-pussar! Ibland drar han tag i mina öron och drar mig mot honom och ger mig en stor blöt puss. Det gör oooooont. Men inte kan man bli arg när han är så där gullig.

Mys-hunden får också en massa pussar!

O har fortfarande ganska svårt att somna, att komma till ro. Men nu har han somnat i soffan bredvid mig två dagar, och i min famn en dag. Idag sov han en timma på eftermiddagen i sin säng. Han vaknade och grät. Han brukar bara sova en timma, men jag lade honom bredvid mig på soffan och han somnade om i en timma och femton minuter till. Kanske inte så roligt, men väldigt, väldigt mysigt!

Roligt var det också att gå ut och gå med A och L. L har en framåtvänd sulky och O en bakåtvänd, så dom små trollen satt i stort sätt hela vägen och babblade med varandra. Jag och A var väldigt nyfikna på vad dom sade!
Vi gjorde ett kap på Müller och fick 5 bodys för åtta euros. Inte dåligt! Passar utmärkt som pyjamas här i värmen. Jag köpte storlek 86/92, det vill säga väldigt stora, så O kan ha dom tills han blir 2 år om dom håller.

Min bus-pojk

Fjärde saken som också är rolig är att N i stort sätt är klar med att jobba dagtid för denna säsongen. Alla shower är uppsatta och klara och han får mycket mer tid över. Nu blir det lite fakturor hit och dit, ett par möten i veckan, men annars är det kvällstid som gäller.
Det är underbart att bo här och ha så mycket familjetid på sommaren. N går i väg till jobbet när O går och lägger sig, eller strax innan. Sedan går han upp kanske två timmar efter oss på morgonen, så han missar nästan ingen tid alls med O. Lyx!


Okej, de här sakerna kanske inte är HA HA HA roliga. Men mysiga, underbara, roliga!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Känner igen dessa blöta pussar :) Läste om din förlossning, tänk vad nervösa man var dagarna innan men ändå lyckligt ovetande om vad som skulle ske.