söndag 14 juni 2009

Feeling hot hot hot


Kläder på? Ööhh, nej tack!

O sov till klockan sex i morse. Inte helt otippat alltså. Däremot sov han över tre timmar på dagen i dag, så han tog igen lite sömn då. Jag somnade som en stock igår klockan tio. Rekord! Och idag har jag varit pigg och glad.

Det är fortfarande riktigt, riktigt varmt. Det är så där varmt som jag kom ihåg att det var första sommaren jag var här, det vill säga 2001. Jag kom ihåg hur jag då gjorde show, slutade klockan tolv på kvällen, gick hem och duschade och sedan gick ut. Efter fem minuter var jag helt genomblöt igen! Svetten bara rann, dag som natt.
Så där varmt är det nu. Jag tog en sen promenad med O, en kort sådan men så lite kläder man kan ha på sig utan att bli stirrad på. Jag höll på att kollapsa! Det är ca 35 grader, vilket kanske är ganska normalt på sommaren, men det är väl luftfuktigheten som gör det kan jag tänka mig. Jag har försökt att dricka mycket men har ändå kännt mig lite halvsnurrig hela dagen.
Det märks på O också att han är varmt. Jag försöker konstant ta kallt vatten på hans huvud, bada mycket och få honom att dricka mycket. Som tur är så tycker han det är väldigt kul att dricka, speciellt om man varierar att ge honom i hans flaska, ur glas, ur plastflaska, ur sugrör... Väldigt kul tycker O!



Mina små gossar hänger vid poolen

2 kommentarer:

Linda sa...

Härligt med värme!! Här skiner visserligen solen idag, men jättevarmt är det inte. Sitter här med en fleecefilt om mig och FRYSER! :-(

Jempajenny sa...

Undra om det ska gå att lämna kommentar denna gång...

Man är helt färdig när man tvingas kliva upp så tidigt! Tack och lov har sambon och jag tagit varannan morgon så jag har ju fått ligga kvar i sängen hälften av mornarna. Men ja, nu verkar det faktiskt ha vänt! Jag hoppas innerligt att det inte bara är tillfälligt och önskar er samma förändring inom en snar framtid.

Ha, ha! Det gick att kommentera!