torsdag 25 juni 2009

Blodet sprutar!

Åska och dunder var det på morgonen. Jag funderade på hur jag skulle kunna underhålla gnälliga O inne en hel dag, men innan jag funderat klart så var åskan över. Fem minuter tog det ungefär.

O har verkligen inte varit på humör idag. Han har gråtit, gnällt och hängt i mina ben hela dagen. När vi var vid poolen gick det som vanligt ganska bra, men annars har inget varit populärt idag. Inte nog att tänderna poppar ut och att han säkert är i någon slags fas (för det är dom väl hela tiden det första året?!), men han slog sig dessutom rejält på eftermiddagen.
Jag var uppe och hade precis duschat klart när N kom uppspringande i trappan med lilla O. Då visste jag att något hade hänt. N springer inte i trappan.

Det rent ut sagt forsade blod ur munnen. Han hade ramlat pladask med ansiktet i golvet, med nappen i munnen. N var som förstenad och visste inte vad han skulle göra. Det är konstigt hur det där fungerar. Att om en person blir uppstressad så blir den andra lugn. N har varit med och sett alldeles för många olyckor och är alltid den som hoppar in och hjälper till. Men nu var det alltså helt plötsligt han som fick panik.

Jag som ju hade varit med om det här förrut, om än i mindre skala, hämtade papper för att torka undan blod för att se om det var något allvarligt. Det var väldigt svårt att se var det kom ifrån. Vi såg tillslut att det kom från strängen man har under överläppen. Aj aj aj. Men blodet slutade snart att spruta och O mådde bättre efter lite kramar och pussar.


Jag ville inte ta några blodiga kort, så ni får titta på detta kladdiga kortet istället, från när O äter persika vid poolen. Riktigt gott!

Inga kommentarer: