fredag 5 juni 2009

Mamma, är lik sin mamma. Not.

När min mamma är här frågar hon mig dagarna i ända. "Vad är detta för träd", "Vad heter denna blomman" och så vidare. Inte för att hon vill veta, utan för att hon vet och vill se om jag kan namnen. Jag känner mig som om jag är tillbaka i skolan igen. Lite värre faktiskt för i skolan var jag ganska så bra på det mesta. Men på dessa frågorna får jag inte ett rätt. Jag vet ingenting om växtriket!
Okej, inte ingenting. Jag vet vad en palm är, en björk, en tall, en boganvilla... Jag trodde jag kunde se skillnaden på ett mandelträd och ett olivträd. Men det kunde jag visst inte.
Innan min mamma påpekade det så trodde jag också att det var väldigt fina blommor här utanför, runt sjön. Hundratals buskar med massor av blommor. Det var alltså innan min mamma fick mig att titta närmare och se att det var löss överallt, över alla blommor, över alla buskar. Nu är dom inte så fina längre!


Den här bilden tog jag speciellt till dig mamma!

Inga kommentarer: