lördag 24 maj 2008

100 inläggs jubileum

Okej, jag hittade de här frågorna och teorin är att vänner ska lära känna varandra lite bättre. Då ska man förstås skicka det som mail och be folk fylla i egna svar och skicka tillbaka. Jag lägger min i bloggen istället och kommer alltså inte lära känna er något bättre alls. Men eftersom det är det 100ande inlägget så tänkte jag bjuda lite på mig själv!
Ni får förstås gärna skriva och berätta något om er själva!

1. När gick du upp idag?
-Klockan elva, helt underbart, och inget jobb som väntade…

2. Diamanter eller pärlor?
- Gärna mycket av båda!!!

3. Senaste filmen du såg på bio?
- Bio? Vad är det?

4. Favorit TV - program
- Vänner. Har varit sedan det började och kommer nog alltid att vara.

5. Vad åt du till frukost?
- Pa amb oli, jiippii, min favorit!

6. Vad är ditt andra namn?
- Jane efter mamma.

7. Din favoritmat?
- Det kanske inte är den lättaste frågan att svara på när man är gravid och konstant hungrig… Men eftersom det (nästan i alla fall) är sommar så säger jag grillat. Grillat är godast!

8. Vilken mat gillar du inte?
- Tonfisk och Indisk mat. Blä!

9. Vilken är din favorit - CD för tillfället?
- Borde väl ha en men det har jag inte. Tycker fortfarande de gamla goá låtarna är bäst.

10. Vilken bil kör du?
- Ford Explorer

11. Vilken är din Favoritmacka?
- Precis vad jag åt till frukost, en mallorkinsk pa amb oli! Eller en räkmacka, mums, men endast om det är färska räkor!

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
- Falskhet. Rätt och slätt.

13. Vilka är dina favoritkläder?
- Ääääälskar klänningar!

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
- Sverige lite oftare.

15. Favoritklädmärke?
- Här på Mallorca är det väl Mango, men mest för att det inte finns så mycket andra roliga affärer här. Är inte märkes fixerad alls! Så länge det är fint får det vara vilket märke som helst.

16. Var vill du dra dig tillbaka?
- Tja, att bo i Sverige kanske 7-8 månader och här på Mallorca 4-5 månader skulle ju vara underbart!

17. Favorit tid på dagen?
- Ja, skulle absolut inte säga morgonen, men förmiddagen kanske.

18. Var är du född?
- Göteborg

19. Vilken är din favoritsport att se på?
- Tycker om den mesta sporten även om jag inte är speciellt insatt i någon. Men definitivt fotboll om det handlar om EM eller VM.

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
- Ingen eftersom jag inte skickar det till någon utan sätter den i min blogg.

21. Vem tror du skickar tillbaks först?
- Igen, ingen eftersom jag inte skickar det till någon utan sätter den i min blogg.

22. Coca Cola eller Pepsi
- För några år sedan skulle jag helt klart ha sagt Coca Cola, sedan blev jag van vid Pepsi och tyckte det var godare. Nu spelar det absolut ingen roll alls.

23. Fotboll eller ishockey?
- Båda är okej, men fotboll är nog lite roligare.

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
- Absolut nattuggla, men det kan ju ändras när lillkillen ploppar ut.

25. Pedikyr eller manikyr?
- Pedikyr i så fall. Skulle aldrig klara av att ha fina naglar och inte kunna ”smutsa ner händerna” pga det.

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?
- Jag börjar få mycket tid över igen och kan börja skriva lite roligare inlägg i bloggen och sätta in mer bilder… Kanske inte jättespännande men…

27. Vad ville du bli när du var liten?
- Något där jag kunde stå i centrum definitivt! Skådespelare var nog drömyrket. Jag och min kusin brukade sätta upp väldigt populära shower för vår släkt med stand up komedi och sång med låtar vi själv skrivit. Väldigt bra om jag får säga det själv!

28. Bästa barndomsminnet?
- Älskade att vara ute på båtsemester! Hade ”kylskåp” i en bänk som fylldes upp med is och gjorde mjölken underbart kall, och dessutom spelade vi bingo med familjen på kvällarna och kunde vinna godis. Aahhh.

29. Varit i Afrika?
- Nej, har dom inte väldigt mycket insekter där? (Ryser)

30. Nånsin rullat in någon i toapapper?
- Låter som något jag skulle kunna gjort, men nej.

31. Varit med om en bilolycka?
- Har inte varit inblandad själv nej. Usch, hoppas verkligen jag aldrig kommer vara det. Alltid varit min mardröm!

32. Favoritdag i veckan?
- Lördag och söndag då de flesta kontoren är stängda och våra telefoner ringer mindre!

33. Favoritblommor?
- Älskar blommor men är inte speciellt bra på namn. Mamma har försökt lära mig men har inte lyckats så bra. Har massor av rosor i trädgården men de är inte lätta att ta hand om så jag är trött på dom. Tulpaner kanske. Påminner mig om påsk som är en favorit högtid med släkten. Och dessutom ett tecken på att våren närmar sig.

34 Favorit - snabbmatsrestaurant
- Har ingen speciell. Men jag älskar svensk pizza, saknar det här borta!

35 Äger du en cykel?
- Japp. Går att cykla på till och med. Pappa kommer nog vara stolt att han inte behöver laga dom det första han gör när han kommer och hälsar på i år!

36. Vem fick du senaste mailet från?
- Kompis A tror jag. Med bilder av vad man kan förvänta sig av små pojkar. Det ser ut som om det kan bli en hel del att stå i de närmsta åren.

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
- Tycker inte om kreditkort. Mycket roligare att spendera pengar man faktiskt har.

38. Läggdags?
- Mellan 01 och 03 är nog det normala.

39. Senaste personen du delade en middag med?
- Min man förstås.

40. Vad sysslar du med just nu?
- Funderar på vad jag ska laga till middag. Och förbereder mig mentalt för disken som måste diskas innan middagen kan lagas.

41. Favoritfärg
- Blå! Så det passar ju bra att vi väntar en pojke.

42. Hur många tatueringar ?
- Bara en, och det blir nog inga mer.

Inga kommentarer: