måndag 26 maj 2008

En vecka kvar till lyx

Snart kommer våra första gäster. Närmare bestämt på lördag. Mamma och pappa blir dom första i år... som det flesta åren. De mesta somrarna brukar vi ha gäster precis hela tiden. Eftersom jag bor på mallorca så blir det ju inte direkt bara ett kaffe besök, utan en en- eller två- veckors semestrar. Det brukar börja med att dom första gästerna kommer i slutet av maj och sedan rullar det på och flyttas in och ut tills någon gång i september. Men det är ju familj det handlar om så det är ju skoj förstås.
I år blir det väldigt lugnt för oss. Gäster tills första veckan i juli och sedan ingenting förrens lillkillen kommer i september. Helt otroligt! Två månader för oss själva i huset på sommaren... undrar hur det kommer att gå, det har aldrig hänt förrut. Kan tänka mig att det kommer bli väldigt skönt dock, när jag sitter där med min stora mage och svettas!

Nu har jag precis varit och beställt spa kurer för mig och min mamma. Åh vad jag längtat efter detta. Härligt att bli ompysslad. Jag gick dit för att se vad månadens erbjudande var. Mamma fick välja på tre olika erbjudande. Jag fick inte välja alls. Men det fanns ett paket för mig= gravid tjockis i alla fall. Det går ju inte att göra alla behandlingar med en stor mage förstås.
Dessutom rekomenderade dom mig att inte göra någonting i "spa-rummet" det vill säga alla olika pooler och alla lika bastus dom har... Jag kunde där emot bada så mycket jag ville i utomhus poolen. Det vill säga en hotellpool full med skrikandes ungar. Nej tack! Jag går för att slappna av och ha en lugn dag innan bebis och skrik kommer. Äh, jag tänker inte slås ner av detta. Om en vecka, alltså nästa måndag, ska jag ha en underbar och lyxig spa dag!

Inga kommentarer: