lördag 10 maj 2008

Extrema datorer

Dagen fortsatte lika hektiskt tills den var över igår. Men jag hade några minuter över att läsa aftonbladet. Och som vanligt så läste jag inte de viktiga nyheterna, utan fastnade för den här:

Extrema datorer

NEC Shield pro tål en dusch och mer därtill.

Artikeln handlade om en väldigt tålig dator. Den tål 20 minus grader, fritt fall och hällande regn! Jag skulle vilja kalla den N-säker.

Jag skulle behöva den datorn. Sedan jag köpte min för ett år sedan har N nästan gjort sönder den tre gånger.
Första gången hade han byggt upp något smart system i vår lilla hytt på båten där vi jobbade, där datorn stod under tvn. En natt var det väldigt stormigt, tvn åkte ner från hyllan, tog datorn med sig och slutligen hamnade tvn över datorn på golvet.
Andra gången stod N i trädgården och sprutade med högtryckstvätt mot väggen av huset (fråga mig inte varför). Fönstret råkade vara lite öppet och min dator, som stod där inne i vad jag trodde var säkert förvar, var full av vatten och smuts.
Tredje gången packade N vår bil full med saker när vi skulle köra från Sverige till Spanien och lade snyggt in min dator. Ungefär fem minuter senare öppnade han bildörren och min dator åkte rakt i asfalten. Jag var inte glad!

Trots de här tre olyckorna (hans dator har förresten inte varit med om en enda) så har min dator klarat sig, så om jag tänker efter så kanske jag inte behöver betala fem gånger så mycket för den där extrema datorn, för min verkar tåla det mesta!

Inga kommentarer: