tisdag 13 maj 2008

Dåligt samvete för... allt

Nu är jag här igen! Igår var första dagen sedan jag började blogga som jag inte skrev något. Hade möte klockan nio på morgonen och kom hem efter tolv på kvällen. Fullt upp!
Okej, jag ljuger lite... Jag var faktiskt hemma i mellan. 20 minuter. Tänkte till och med skriva i bloggen de där 20 minuterna jag hade, men ryckte mig i kragen och tog en väl behövd dusch istället.
Jag måste alltså vara ganska så fast i bloggandet. Hade riktigt dåligt samvete för att jag inte skrev, även om jag hade tusen viktigare saker att tänka på.

Idag har det varit lite lugnare. Sov till tio och har dessutom hela kvällen hemma för mig själv. Och i kväll ska jag inte göra någonting, det ska bli jätteskönt.
Vädret har varit bättre idag, riktigt soligt och fint nu. Jag är i och för sig inte så säker på att det kommer hålla i sig, men just nu är det skönt.
Tycker jättesynd om kompisarna A och G som kom precis när regnet började och har haft dåligt väder varje dag. Man vill ju ha lite sol på sin semester! Dessutom kom dom för att träffa oss och sin andra kompis på ön, men vi har alla varit så upptagna med jobb att vi knappt sett dom. Så nu har jag dåligt samvete för det med. Imorgon måste vi bara försöka möta upp dom.

Medans jag varit borta från bloggen (jag vet, en HEL dag) så har det sparkats på som bara den inne i magen. Och äntligen har N fått känna en spark. Jag har ju känt sparkarna hur länge som helst nu, så det kändes verkligen som det var dags för honom. Det syns också mer och mer utanpå magen nu och ibland ser magen helt sned ut. Kul tycker jag!
Jag har ätit dåligt de senaste dagarna. Både jag och N har jobbat så mycket att kylen blivit mer och mer tom och vi har slängt i oss mat någonstans på vägen, vilket ju inte brukar bli speciellt nyttig mat. Så det har jag också dåligt samvete för. Även om jag vet att det är jag som i så fall får lida eftersom bebisen ju tar det han behöver, och dessutom är det ju inte så många dagar jag ätit dåligt. (Det sista skrev jag mest till mig själv, för att övertyga mig själv så jag slipper ha dåligt samvete.)

Inga kommentarer: