söndag 4 maj 2008

Lillpojken börjar bli stor och stark

Igår kväll, som för att avsluta en bra dag, såg jag första riktigt starka sparken utanpå magen. Har sett små sparkar förrut, men lilla pojken börjar bli stark! Hela sidan av magen tänjde ut sig, nästan läskigt, men riktigt häftigt. Och sedan kände jag massor av starka sparkar på magen. N var borta och jobbade och missade det igen.
Kan fortfarande inte förstå att det faktiskt är en RIKTIG bebis där inne. Visst är han fortfarande liten, men allt finns där, han är "klar", behöver bara växa till sig lite innan han är redo för världen.

Igår påbörjade jag vecka 23 och som vanligt läser jag om vad som händer den veckan. Det står att bebisen nu är drygt 27 cm från hjässa till häl. Va?! Det är ju jättestort! Han kan också höra röster och musik och hickar väldigt mycket, vilket jag snart ska kunna känna. Wow.
Det står även att jag "borde" gått upp mellan 5,5 - 7 kilo nu... det tror jag inte att jag har, men det återstår att se på torsdag när jag ska till min doktor igen. Självklart har jag vägt mig här hemma också. Vågen gömde jag en dag men otroligt nog så hittade jag den dagen efter igen och står på den jämt och ständigt trots att jag vet att jag inte kan lite på vad den visar.

Så här stor är min pojk nu!

Inga kommentarer: