tisdag 6 maj 2008

Mysteriet med den försvunna sylådan

Gårdagen fortsatte lika bra som den börjat. Om än inte så galet. N fick en ledig kväll och vi gick och lyxade till det på en annan restaurang. Mysigt. Sedan gick vi till våra vänner i baren och pratade hela natten lång. Det var en bra dag!

Idag var det en vanlig måndag. Fast det är tisdag. Igår var mer som en söndag fast det var måndag... Hänger ni med?

Idag var alltså en stressig och jobbig dag. Upp tidigt igen och jobb hela dagen. Och även om jag har turen att kunna göra det mesta hemifrån så kan det bli riktigt stressigt ibland.
Jag tror jag stressar upp mig lättare nu när jag är gravid. Jag försöker nämligen att inte stressa alls nu som gravid och "vuxen", men det blir liksom ännu värre då. Jag önskar att jag skulle vara en sådan person som jobbar bättre under stress, som får en liten kick av det kanske rent av, men det är jag inte. Såklart. Jag blir deprimerad, och trött... väldigt trött.

En sak var bra idag i alla fall, jag hittade äntligen min sylåda! Jag har letat efter den här sylådan i flera veckor nu, eftersom jag behövt den för att fixa till showkläder och sånt. Jag har letat överallt, här hemma i garderober och lådor, under sängar, ja överallt. Och dessutom i två andra hus där vi har en massa utrustning. Idag hittade jag den alltså. I mitt sovrum, precis under tvn, helt synlig!
Kan man skylla sånt på att man är gravid? Ja ja, jag bestämde mig för att tränga bort hur urbota dum jag kan vara och bara vara glad att jag hittade den!

Inga kommentarer: