söndag 18 maj 2008

Hemsk mamma

Jag tycker det är underbart att vara gravid. Jag vet att jag skrivit det förrut, men måste göra det igen. Ibland blir jag lite rädd att jag inte ska komma till det där stadiet då man vill att sin bebis ska komma ut. Okej missförstå mig inte, det är klart att jag längtar efter min bebis och ser fram emot allt som kommer hända efter födseln, men jag har det bra nu. Det är bekvämt att vara gravid, underbart att veta att någon finns där inne, se magen växa och känna sparkarna. Jag älskar det!
Jag antar att det skrämmer mig lite eftersom jag vet att det är så mycket som kommer att ändras och att jag inte riktigt vet vad det innebär. Just nu är allt som vanligt förrutom att jag är gravid, och det är hur lätt som helst att vara gravid.
Jag får lite dåligt samvete när jag hör folk säga Jag kan inte vänta på att bebisen kommer ut! Medans jag tänker Äh, stanna du så länge du bara vill! Jag kan helt enkelt tycka att det går för fort.
Hjälp, är det här onormalt, låter jag hemsk? Det kommer säkert inte dröja länge förren jag också vill att min bebis ska komma ut... eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom som säger att dom inte kan vänta till bebisen kommer ut är dom som är gravid i v.36-40.
Magen är tung och otymplig och det är inte längre lika underbart att vara gravid.
Själv längtar jag efter att få vara gravid, vad som kommer efter en sån har jag inte tänkt så mycket på. Så vi tänker nog rätt lika =)

Lena sa...

Jag hann aldrig riktigt tröttna heller trots ischias, svullna fötter osv. Tyckte det var väldigt behändigt att ha bebisen inom räckhåll ;)

Anonym sa...

Jag tänker nog också ungefär som du. Just nu känns det rätt bekvämt att vara gravid. Sen så är det nog lite så också att tiden bara har rusat iväg och gått mycket snabbare än jag hade trott att den skulle göra. Men visst... jag kanske ändrar åsikt sen i augusti när jag har gigantisk mage och går och svettas i sommarvärmen! ;-) Vem vet?!