måndag 5 maj 2008

A and N's day of fun!

Egentligen vill jag inte skriva nu, för jag har haft en sådan bra dag hitintills och njuter verkligen av vackert väder och tid med N. Men jag måste bara snabbt berätta om vår underbara morgon.

Jag och N bestämde oss för att, trots att det är måndag och trots att vi har saker att göra, ta lite tid för varandra. Vi pumpade våra cyklar som stått och rostat över vintern och tog en cykeltur. Bara detta är ganska otroligt. Om ni känner oss så vet ni att vi inte är typerna som cyklar speciellt mycket, vi är lata och tar bilen överallt. Men när N är på sitt lite galna humör så är det bara att hänga på. När han är på det humöret så vet jag att det kommer bli en bra, om än en lite galen dag. Och det blev det. Vi bestämde oss att cykla längst stranden, vilket inte var en bra idé. Eftersom vi har jobbat mycket det senaste har vi liksom glömt bort att det har kommit en massa turister nu, strandpromenaden var fullproppad med rödbrända turister så vi flydde snabbt till den vanliga vägen i stället.

När vi var i hamnen satte vi oss på ute terassen av vår favorit restaurang (ja, precis, där jag visade trosorna) och beställde en härlig pa amb oli. Så där satt vi i solen och njöt med vår tallrik med det fina upplägget av det majorkinska brödet, oliver och allt som hör till.
Plötsligt tittar jag och N samtidigt på hans tallrik och undrar vad det är han fått på sitt bröd. Vad var det där pesto liknande han fått på sin ost, som inte jag fått? Fågelbajs var vad det var! Japp.

På hemvägen bestämde vi oss för att titta in i en second hand affär och se om där fanns något kul. N hittade en gammal resväska som han tyckte var perfekt till alla hans kablar han måste ha med sig till showerna. Om han tänkte på att vi inte hade bilen med oss vet jag inte, som jag sade innan så är ju det inte så vanligt. Men han verkade inte tycka det var något problem... Så på med den gamla resväskan på cykeln och så bar det av hemmåt. Gypsies, vi?!


Detta är en av anledningarna till att jag älskar honom!

Inga kommentarer: