fredag 16 maj 2008

Språkgeni!

Igår fick jag en kommentar med frågan om vad vårt barn kommer prata för språk. Det är ju lite förvirrande när jag kommer från Sverige, min man från Holland, vi bor i Spanien och vi pratar engelska med varandra. Ja, kanske mer än lite förvirrande!
Planen är att N pratar holländska med barnet och jag svenska. Engelskan kommer han nog plocka upp ganska fort också eftersom det är det vi pratar mest med varandra. Och spanskan, ja den kommer väl automatiskt lite senare den med.

Så vi räknar med att få en riktigt förvirrad bebis som antagligen på grund av detta kommer börja prata lite senare. Men som efter några år kommer vara den mest språkbegåvade ungen i stan!

Nu måste jag bara tillägga, i fall min mamma råkar läsa det här, att vi har inte planer på att stanna här i Spanien för alltid. Planerna är att flytta tillbaka norrut så småningom. Det är bara inte bestämt när ännu. Och även när vi flyttar här i från så kommer vi alltid komma tillbaka till ön här... För även om det är flera saker vi skulle vilja ändra så är det fortfarande vårt ställe!

Inga kommentarer: