lördag 17 maj 2008

Bra dag, dålig dag...

Nu är jag trött på att vara stressad!
Igår var en sådan dag då allt stämde. Allt jobb fungerade bra och vi hade lösningar för allt! Ljuset i tunneln blev starkt och jag kunde se framför mig hur jag bara behövde jobba ett par dagar till och sedan skulle allt vara fixat. Underbart. Dessutom slutade dagen med att N kände massor av sparkar och var överlycklig!
Jag hade i bakhuvudet att det var lite för bra för att vara sant igår, och det stämde bra. Från att jag vaknade i dag så har allt vänts upp och ner igen, ljuset i tunneln är väldigt mycket svagare och det känns som om att jobbet aldrig tar slut.
Jag antar att det är detta som är nackdelen med att ha ett eget företag. Om man arbetar för någon annan kan man ta en paus om man måste, och koppla av. Om det är sitt eget företag det handlar om blir det mycket svårare!
Ja ja, jag ska inte tråka ut er med några detaljer, förhoppningsvis går morgondagen mycket bättre.

En sak som jag i alla fall uppskattade idag var ett mail jag fick från kompis L. Hon jobbar på förlossningen och skrev att man nog inte borde planera sin förlossning för mycket, för ofta blir det inte som man tänkt och då blir man bara besviken. Ha ha, ett rätt till mig!
Däremot skrev hon att man nog ska tänka sig att det gör ondare än vad man tror är möjligt och hellre bli positivt överraskad. Hmm, jag försöker ju tränga bort det där med smärtan... Fast egentligen vet jag inte varför eftersom min smärttröskel är ganska hög, och dessutom verkar ju alla klara av det. Okej, hon har en poäng. Jag ska nog lyssna på hennes råd, hon är vis!

Inga kommentarer: