onsdag 21 maj 2008

En snygg mamma? Inte jag!

Jag har väl aldrig varit så där jätte utseende fixerad, men det är klart att man gärna vill se någorlunda bra ut.
Jag har aldrig förstått varför många kvinnor som blir gravida och får barn slutar helt att tänka på sitt utseende. Precis som att Nu bär jag ett/har jag barn och kan se hur skabbig ut som helst. Jag vill inte vara hemsk eller hacka ner på någon, men jag menar så där att nästan ändras på en dag... Jag har i alla fall tänkt att så ska jag inte bli.

Tyvärr så har jag redan blivit så där. Inte så att jag gör det med vilje men det har ändå blivit så. Inte heller för att jag är gravid och inte bryr mig, utan för att jag inte haft tid till något annat.

Jag vaknar på morgonen, drar på mig första, bästa plaggen jag hittar vilka ofta är samma varje dag och dessutom inte speciellt snygga eftersom jag inte har mycket som passar längre. Borstar igenom håret lite snabbt men inser snart att det inte spelar någon roll eftersom det spretar åt alla håll och är helt formlöst. Sätter därför upp det i en tråkig tofs. Luggen är även alldeles för lång och går över ögonen så att jag måste vifta bort den varannan minut. Tar på lite mascara, men som sagt det syns ändå inte eftersom luggen är för lång.

Så nu tror nog alla som ser mig att jag är en sådan där person som inte bryr sig alls längre för att jag är gravid. Och detta för att jag jobbar lite för mycket, usch, jag vågar inte ens tänka på hur jag kommer se ut när bebisen faktiskt kommer, det lär ju inte finnas mer tid då!
Jag kan därför nu ha förståelse för alla "gråa" mammor och ber om ursäkt för att ha trott att det är hur lätt som helst att vara en snygg mamma.

Inga kommentarer: