fredag 2 maj 2008

Dumma ogravida kvinna!

Gick upp innan åtta idag... igen. Kan säga att jag inte var lika pigg och glad som när jag skulle på ultraljud. Idag skulle det handlas en massa "sista saker" för show presentationen av en av våra grupper.
Så upp tidigt, fixade lite som kunde fixas här hemma först och tog sedan bilen till Inca och Palma. Alla affärer var stängda! Jag vet att dom var stängda igår eftersom det var 1a maj, men trodde allt skulle vara öppet idag, dom brukar nämligen inte ha "kläm-dagar" i Spanien. Men det hade dom ju såklart idag.
Hittade en stor affär som var öppen, det var i och för sig inte så mycket jag behövde där i från, men jag var tvungen att köpa ett par grejer eftersom jag tagit mig ända dit och ville inte att det skulle kännas som helt bortkastad tid.
Väl vid kassan fick jag en av mina svimattacker, började svettas, blev snurrig och är säker på att jag var helt vit i ansiktet. Då saknade jag N, han brukar alltid se till att jag kan sätta mig någonstans, skaffa vatten till mig eller säga till mig att gå ut och ta lite luft medans han står i köerna. Men han var inte med. Och jag hade inte tid att lämna sakerna, gå ut för luft och sedan gå tillbaka in.
Jag försökte se lite extra gravid och blek ut, så att dom åtminstone skulle skynda på lite i kassan, eller så att någon skulle fråga om jag ville gå före. Men det var ingen som brydde sig. Anledningen till det var för att det var en annan kvinna vid kassan bredvid som stal all uppmärksamhet. Hon, som jag, var nära att svimma. Skillnaden var att hennes man var med henne, så hon satt bekvämt på en stol med någon viftandes för att fläkta lite och vakterna kom springande med vatten.
Så jag gick alltså upp innan åtta alldeles i onödan OCH en ogravid kvinna stal uppmärksamheten som jag borde haft, och därmed min stol och mitt vatten! Låter jag självisk?
Det enda som är bra idag är att show presentationen gick snabbare än förväntat, och jag har nu en timma över innan show premieren ikväll. Så nu ska jag vila!!!

1 kommentar:

kuusk sa...

något litet att äta på hade jag alltid med mej i väskan,helst något lite sött, ifall man får blodsockerfall, hjälper faktiskt!!