måndag 11 maj 2009

4,9 kilo

Japp, då var det nästan dags. Imorgon bär det av till Spanien igen. Det blir en lång dag, med fyra och en halv timmas mellanlandning i Tyskland. Men det fanns inte mycket att välja på.

Idag har jag försökt packa. Det var verkligen inte det lättaste. Då jag alltid är i sista minuten med att packa var allt jag kunde hitta en liten, ful resväska i hårdplast. Att den är ful spelar kanske mindre roll, den är ju lätt att hitta i alla fall. Att det är liten är inte så bra då jag måste få plats med både mina och Os saker. Och att det är i hårdplast är inte heller bra, då den väger hela 4,9 kg. Tom! Helt otroligt. Så nu har jag försökt trycka ner alla Os nya leksaker, kläder och böcker, alla våra vanliga kläder och dom klassiska snabbmakaronerna. Som tur var gick det ganska bra. Jag hade till och med ett par kilo till godo. Tills jag kom ihåg att jag hade hela sträcket fullt med tvätt. Och dessutom har jag packat så mycket i handbagaget att jag inte förstår hur jag ska orka lyfta både det och en 10 kilos tung O.

Äh, man är väl supermamma eller?!

Inga kommentarer: