torsdag 7 maj 2009

En konstig promenad

Nyss tog jag en promenad med min bror. Två saker var konstiga. Det ena var att vi såg en tjej som var ute och gick med en gris. Bara så där. Ute och rastade liksom. Visst har jag hört om folk som har en gris som husdjur, men det är ändå skumt att se. Och så börjar jag fundera. Är grisar som hundar, som vill leka och kela och som blir arga och glada..? Konstigt.

Det andra konstiga var att jag gick utan barnvagn. O stannade hemma med sin mormor (han har sovit FYRA timmar i dag på dagen. Kommer inte ihåg sist han gjorde det). Det händer aldrig nu för tiden att jag går ut utan barnvagn och det kändes väldigt konstigt. Armarna nästan flög fram av sig själva, ni vet så där som när man trycker armarna mot en dörrkarm och sedan när man släpper så åker armarna rakt ut av sig själva. Precis så där kändes det. Konstigt.

Inga kommentarer: