måndag 25 maj 2009

Knacka på!

O älskar att läsa! Det är helt otroligt hur en liten pojk kan bli så tyst, och vara så intresserad, när han är så liten.
Jag började läsa för honom när han var ungefär fem månader, och redan då var han intresserad! Han blir alldeles tyst och bara lyssnar och tittar. Det spelar ingen roll hur mycket han gråter innan, eller gnäller, eller flänger runt. Så fort man visar honom boken i stort sätt, så varvar han ner totalt.

Det är helt underbart tycker jag. Skönt att ha något som gör honom så lugn, och så otroligt mysigt! Hans favoriter är fortfarande böckerna från Anna-Clara Tidholm. Han har innan haft "Hitta på" och "Ut och gå". Nu har han även fått "Knacka på".


Vad jag vet finns det en till bok i serien, "Varför då?". Vi får se om vi kan få tag på den med.
Det är så fina färgglada bilder i dom, mycket kul att titta på!

3 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Lillkillen älskar den boken.
Lilltjejen kastar bort den.

Märkligt, hur kids kan reagera olika.

Linda sa...

Min store kille älskade "Knacka på" när han var liten. Han hade även det spelet till datorn när han var lite större. Tyvärr tror jag att boken blev så utsliten så att vi har slängt den... kanske skulle köpa en ny till William och se om han också gillar den!

Fyra nyanser av rosa sa...

Stora killen älskade oxå att ligga och lyssna när jag läste när han var riktigt liten. Lilla killen äter upp boken eller slår den i mitt huvud. Vad bra att du kan vara barnvakt för vi har ingen i Stockholm :-)! Då sätter jag dem på ett plan snart med två lappar runt halsen "Till Anna på Mallis".
Skrattade gott åt din dröm. Ingen stalker-varning. Vi är ju kompisar. Du ska passa mina barn och så ska vi få er takbox så ni slipper "likkistan" :-)! Men vad ska jag göra för dig då? /Tia