lördag 30 maj 2009

Stor pojke!

Nu är O 9 månader! 9 månader och 2 dagar närmare bestämt.
Igår var vi på kontroll hos doktorn. O vägde nu 10.4 kg och var 74,5 cm lång. Och som vanligt fick vi höra en hel del "enorm" och "gigant". Det får vi nästan varje dag. Han är också stor om man jämför med spanska bebisar.

Hur stora var/är era barn vid 9 månader? Är O enorm?

Nu har O vinkat medvetet. Och han har lärt sig att klappa händerna. Dessutom sade han pappa och menade det igår! Åtminstone om ni frågar N.

3 kommentarer:

Larubsson sa...

Ganska lika i storlek våra killar. Den 18 maj gjorde vi en 9-månaderskontroll, 73 lång och han vägde 10,4 kg. David fyller 9 månader imorgon.

Linda sa...

Jag tycker O verkar vara en alldeles normalstor 9-månaders. :-) Jag har inte varit på bvc på ett tag med W, men jag skulle tippa på att de är ungefär lika långa. När det gäller vikten gissar jag på att den ligger mellan 9½-10 kg.

Jennie sa...

Eftersom min Edvin spelar i den lilla ligan så har jag inte så mycket att jämföra med. Han är bara 72 cm och väger knappt 9 kg.