söndag 10 maj 2009

Allt fungerar!

Två minuter efter förra inlägget startade jag om datorn. Jag letade efter något bra på tv som jag kunde titta på i tio minuter medans datorn startade. Men den startade med en gång! Och det fungerade även med minneskortet. Det verkar som vår återställning av datorn fungerade trots allt! Jag hoppas verkligen det.

Igår var vi hemma hos min storebror så att O kunde leka med stor och lillkusinen. Som vanligt tyckte storkusinen att det var jätteroligt, och lillkusinen tyckte sådär. Lillkusinen tycker nog det är roligare att leka med mig, hon vill gärna leka att hon är min bebis. Eller att jag är hennes morfar... Jag vet inte varför, jag kanske borde jobba på att se lite mer feminin ut?




Sedan gick jag och O och handlade på Ica. När jag skulle betala och tittade i plånboken så hade jag varken pengar eller kort där. Normalt skulle jag skämmas ihjäl, men jag har nog blivit vuxen för jag tänkte bara att det måste ju hända andra virriga mammor också, så jag frågade helt enkelt hur vi skulle göra. Jag fick ställa påsarna där, köra hem och hämta kortet och sedan lägga allt på bandet igen. Och betala. Så två turer blev det till affären.

På kvällen kom mina bästa kompisar S och L. L och jag har varit kompisar alltid, eftersom vi även är kusiner och är födda med en månads mellanrum. S har jag känt sedan lågstadiet, och vi började umgås alla tre ett par år efter det.
Det var så kul att umgås bara vi tre. Det händer liksom inte nu för tiden. Jag är ju inte hemma i Sverige så mycket, och har inte varit på många år. Och när vi träffas är det alltid hela familjerna eller åtminstone med barnen.
Igår var det bara vi tre, O låg och sov och lilla V var där förstås, men han är ju så liten. Halva kvällen gick åt att prata minnen. Oj vad mycket man glömmer, och oj vad kul det är när man kommer ihåg igen. Det blev mycket ungdomskärlek och fylle snack, skitkul! Den andra hälften av kvällen pratades det om barn, när man väl kommit in på ämnet är det ju svårt att släppa det. Det var en sådan mysig kväll! När klockan var ett hade vi alla ångest och började räkna hur många timmar vi skulle få sova, så då avslutade vi kvällen. Jag var glad att vi träffades här så att jag kunde slänga mig i sängen med en gång.

Idag tog jag O till gungorna litegrand, men det var konstigt väder. Soligt men ändå riktigt kallt i blåsten och då och då såg det ut som om det skulle börja regna när som helst. Vi gick hem men satte oss på altanen. I två minuter, tills O hade spytt ner alla sina kläder, då gick vi in, bytte om och lekte där i stället.



Sedan var det dags att gå till kyrkan. Lilla V skulle döpas! O var så fin så, den enda med slips! Jag missade att ta kort på honom, jag har bara mobilen med mig så det är inte alltid jag kommer ihåg. Men jag fick i alla fall ett kort på V. Han har samma dopklänning som O hade på sig när han döptes, och jag och i stort sätt alla mina kusiner och kusinbarn...



1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Ha ha morfar! Den var kul! Kram T