tisdag 19 maj 2009

Min älskade mamma

Nu har min mamma kommit. En vecka klarade hon utan O.
Mamma har kommit hit två gånger varje år sedan jag flyttade hit, men i år sade hon att det bara skulle bli en gång. Mamma och pappa har redan bokat biljett för den resan som blir i slutet av juli. Jag tyckte det var lite konstigt att hon bara skulle komma en gång i år. Speciellt i år, eftersom vi har fått O och allt.
Men jag visste väl att hon hade smygplanerat det här. För visst måste hon ha gjort det! "Pappa åkte till Ryssland i två veckor med jobbet, och oj vilken billig sista minuten resa det fanns. Jag tror jag passar på!"

Det är förstås jättekul att mamma är här i en vecka. Det första jag tänkte när hon sade att hon skulle komma var inte hur många långpromenader vi skulle ta ihop, eller hur mysigt vi skulle få det vid poolen och på stranden. Nej, det första jag tänkte på var: BARNVAKT!!!
Tänk vad underbart för mig och N att kunna gå ut tillsammans en kväll. Jag kan aldrig gå ut eftersom N jobbar kvällar och vi kan aldrig gå ut ihop för vi har ingen som kan vara barnvakt här.
Och nu är jag så redo för lite fest! Att få gå ut utan att oroa sig över att man måste gå upp tidigt på morgonen, och kanske till och med under natten. Det ser dessutom ut som att N har en ledig kväll imorgon, så då kan vi passa på. Det skulle ju vara ännu bättre, för annars måste jag vänta tills han kommer hem från jobbet runt tolv, och då är jag redan halvt död.
Jag hoppas att det blir av imorgon, så att jag kan släppa det sedan. För just nu är det det enda jag kan tänka på, jag är helt besatt av tanken. PPPPAAARRRTTTYYY!!!

3 kommentarer:

Larubsson sa...

Mysigt med mammabesök, kan vara jobbigt med avstånd! Min mamma har bott i England i ca 10 år men flyttade tillbaka till Sverige 2 veckor efter David föddes. Och min pappa bor 25 mil ifrån mig eller jag ifrån han kanske.... Kul att ni ska få en kväll ihop för lite fest. Själv har jag ingen längtan än av att "gå ut" men det är väl för att jag kan få barnvakt när jag vill. Njut och Ha kul!

Linda sa...

Kan tänka mig att det kan vara lite jobbigt att aldrig ha nån som kan ställa upp och vara barnvakt. Så passa på nu att hitta på en massa skoj när din mamma är där! :-)

Här finns barnvakt på ganska nära håll... men det är inte så ofta vi lämnar bort William ändå...

Ha en bra dag!

kuusk sa...

jag o leo skulle gärna ta Oskar om det skulle behövas nån gång, utan problem!