lördag 2 maj 2009

I'm back!

Två dagar, inget inlägg. Och det är ju helt okej eftersom jag har hittat min "blogg-rytm". Not. Jag har faktiskt velat skriva, men internet har inte fungerat. Jag märkte hur internet beroende jag blivit igen. Och blogg beroende.
Det blev två riktigt tråkiga kvällar eftersom de holländska och engelska tv kanalerna inte heller fungerade. Svenska har vi inte, så allt som fanns kvar var spansk tv. Och spansk tv är lika med ingen tv. För mig i alla fall.

Mycket har hänt sedan jag skrev sist. Jag är i ett helt annat land till exempel. Japp, nu har jag och O tagit oss till Sverige igen. De sista dagarna av underhållning av Ns familj (jag vet att jag borde skriva vår familj nu när vi är gifta...) gick riktigt bra. En av dagarna var Ns systers födelsedag och då bakade jag god jordgubbstårta tillsammans med flickorna. Det var väldigt populärt. Jag tror aldrig dom har bakat med sin mamma, men dom kanske börjar med det nu när hon såg hur roligt dom hade. Dessutom älskade dom alla tårtan! Förutom det har vi solat, tagit promenad i snigelfart, grillat och spelat wii.
Det var verkligen jättekul att se O med sina kusiner, han sken upp som en sol varje gång han såg dom och han har aldrig tagit sig så fort fram över golvet som när han såg någon av dom.

O har fortfarande inte börjat krypa riktigt. Han tar sig fram ganska snabbt och benen gör det dom ska, men armarna hänger inte riktigt med ännu. Han försöker nu att ha dom sträckta, så det är ett steg till i rätt riktning, men han förstår inte riktigt att han ska flytta på dom. Så han lägger ner dom igen och drar sig fram, eller ålar.

Idag har vi alltså flugit till Sverige. Med charter plan. Jag är inte van vid det, det är svårt för mig att hitta sådana flyg normalt, då jag oftast inte flyger under säsongen. Charter flyg är suveränt, av en anledning, att flyget går direkt. Det händer aldrig med andra flyg. Men oj vad allt är annorlunda. Kommer man två timmar innan till flygplatsen så får man stå i kö nästan lika länge för att checka in, då alla kommer på samma gång med bussarna. Planen är alltid fulla och till och med flygvärdinnorna är annorlunda.
Det är lite stressigt att flyga ensam med en bebis. Mycket bärande, mycket släpande och mycket underhållande. Men vi börjar bli riktigt vana. O har fått vara i mångas famnar idag; killen vid säkerhetskontrollen, tjejen vid flygplanet, flygvärdinnan... Men det var inga problem alls. Största problemet var att han inte ville sova, det var alldeles för mycket nytt och spännande som hände. Efter lite gråt somnade han till slut på planet och sov ca 40 minuter. Och det var allt han sov hela dagen.

När vi kom hem till Os mormor och morfar, som var så glada att se honom förstås, så grillade vi tillsammans med mina bröder och deras familjer. Mysigt!
Jag trodde O skulle vara lite stressad av allt flängade och så mycket "nya" folk, men han var som en sol nästan hela dagen.

Nu ska jag sova, för jag är i alla fall trött från allt flängande och resande!

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Vad duktig du är som reser själv och välkommen hem får man säga :)

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥ sa...

Welcome to Sweden! Hope you´ll enjoy your stay...

Nä, jag puréear inte länge utan mosar vid behov eller ser till att skära i fina bitar/riva när jag lagar maten. Agnes är riktigt bra på att tugga nu. Hon älskar smörgås!