onsdag 29 april 2009

Ensam hemma

Åtminstone känns det så. O är ju här, men han sover. Gästerna är och tittar på när N uppträder och jag får lite ensamtid. Underbart! Och nu när jag äntligen fått tid att sitta och knappa på datorn så kommer jag inte på något att skriva. Konstigt det där.

Okej, jag får väl berätta om min dag. O vaknade strax innan sju. Jag kände mig faktiskt ganska pigg. Natten innan sov han väldigt oroligt och jag var så trött när jag gick upp med honom att jag inte kunde göra gröt för jag kunde inte tänka mig att sitta och mata honom, det fick bli välling så att jag kunde halvsova i soffan. Dessutom låg jag och läste för honom i soffan men kunde inte hålla mina ögon öppna. Som tur är kan jag texten utantill så det var bara att vända blad.

I alla fall, i dag var jag mycket piggare. Klockan nio var jag uttråkad, N hade åkt i väg och jobbat och de andra sov. Så jag och O gick på långpromenad. Vi gick ner till hamnen och letade efter en present till Ns syster som fyller år imorgon (hittade dock inget). Men för första gången på mina åtta år här så märkte jag att affärerna inte öppnar förrens klockan tio. Jag har nog aldrig velat eller behövt gå till en affär innan tio förrut. Nu var jag ju hur pigg som helst och hade redan varit vaken länge och kunde inte förstå hur affärerna kunde öppna så sent.
Vi fick sitta på en bänk på stranden lite och vänta in öppetiden. Men det var bara mysigt för det var riktigt varmt och gott.

Efter det har jag jobbat med showkläder lite igen och suttit lite vid poolen. O har varit trött och orolig. Jag har nog dragit ut honom för många kvällar det senaste. Och är jag inte ute och flänger på dagarna så är jag hemma i ett just nu fullt hus. Innan jag hade barn så trodde jag att har man ett barn kan man göra nästan allt man gjorde innan. Och det kan man, teoretiskt sätt. Men det märks tydligt att dom små mår bra av rutiner! Därför hade jag en god anledning att stanna hemma ikväll. Som tur var. För aaaaaahhhhhhh vad gott det är att sitta här i soffan och slappa och det enda jag hör är mitt knappande på datorn.

Inga kommentarer: