fredag 24 april 2009

Superbra dammsugare!

O har kommit lång väg på bara en dag. Bokstavligt talat. Han är så duktig på att ta sig fram nu. Han kör någon variant mellan att krypa och åla, men fram kommer han. Dock inte lika snabbt och lätt som han vill, han blir fortfarande riktigt arg i mellan åt, men även det blir mindre.

Vi har en ny dammsugare Japp, skitbra är den! Den både suger upp dammet och tvättar golvet. Tyvärr bara på en liten fläck av golvet. Dammsugaren är nämligen O. Jag försöker locka med alla möjliga leksaker och annat skoj för att få honom att stanna på den goa mattan, men allt han vill är att komma till det kalla stengolvet. Snabb som ett spjut är han. Så fort han kommer fram lägger han ner huvudet och suger fast.
Han gör förresten så där på mig också. Suger fast alltså, jag vet inte riktigt om det är pussar eller vad det är, han blir helt galen och suger fast på min mun och kind och överallt. Det är gott med blöta pussar från min lilla bläckfisk!

1 kommentar:

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥ sa...

*skrattar*

Agnes kör den andra varianten; att göra munpruttar på oss.

Angående barnsäkring så har vi hittills:
*satt petskydd i kontakterna
*hörnskydd på soffbordet
*grind till trappan inomhus + morfars lösning inomhus
*spärrar på utvalda köksskåp
*sett till att inga sladdar till lampor o dyl hänger ner som A kan dra sig upp i.
*tagit bort mattor hon kan snubbla på

och det är bara början! Puh!