måndag 13 april 2009

Sol-abstinens

Gissa om jag blev glad när jag i går kväll läste hur vädret skulle bli denna veckan. Det stod att det skulle regna idag och sedan var det en stor sol varje dag! Äntligen kommer sommaren tänkte jag. När jag sedan tittade igen på morgonen idag hade det ändrats helt och var sol varannan dag och regn varannan dag. Hallå! Det där var inte roligt. Är det någon som sitter där och hittar på eller. Hmm, idag känner jag för många solar.... Nej vad tråkigt det ser ut, jag sätter lite moln där och lite regn där... Suck!

Ska jag vara ärlig så är det inte mycket mer än solen som gör det här stället bra. Är solen inte framme så kan man lika gärna vara i Sverige tycker jag. Det gör ju inte saken bättre att varje gång det regnar här så är det soligt hemma i götet.
Nu känns det ändå som att sommaren kommer komma väldigt snart. Solen tittade fram på eftermiddagen, det var sommarkänslor i luften med en gång! Jag tittade ut från balkongen och såg några som grillade. Jag blev så sugen att jag nästan sprang ner och frågade om jag fick vara med. Dom kanske skulle tycka det var trevligt att lära känna lite grannar?!
Dessutom såg jag turisterna som gick här utanför med shorts och bara överkroppar (detta en sekund efter att de svarta molnen försvann och solen tittade ut). Jag blev lite smittad och tänkte att jag ska banne mig också springa ut njuta lite, kanske ta en promenad med bar överkropp jag med?
Det blev tillslut en härlig långpromenad och en god kopp kaffe. Men jag behöll tröjan på!

Inga kommentarer: