fredag 17 april 2009

Promenader

Idag har det varit halvsoligt och inte så blåsigt. En stor förbättring mot de senaste dagarna. Så idag har jag försökt vara ute så mycket som möjligt.
Först åkte jag och O och handlade. Jag fick äntligen köpt en mugg till O. Han har bara en sådan där Ikea mugg, och dom är ju inte speciellt bra, åtminstone inte när han vill försöka dricka själv, då vattnet kommer överallt. O var riktigt imponerad av flaskan och har velat dricka vatten mest hela dagen. Han fick också sin första tandborste, den lilla tanden måste ju borstas! Det tyckte han också var kul. Andra tanden är förresten på intåg.



Sedan gick vi på promenad med A och lilla L. Promenad betyder oftast fika, och det gjorde det idag med. O och L satt bredvid varandra i barnstolar. O delade med sig av sina leksaker och L tackade genom att stoppa in ost i Os mun. Dom är så söta ihop. Igår fick O massor av pussar och kramar och klappar på huvudet av L.

På eftermiddagen tog vi även en familje promenad. O fick sitta i sin bil och det tyckte han var riktigt spännande!


Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra. O sover och N jobbar. Internet går långsamt, det finns inget på tv och jag är trött. Så fredagskvällen blir nog inte speciellt spännande. O har vaknat klockan 6 två mornar (nätter om ni frågar mig) i rad nu, jag hoppas verkligen inte att han gör det till en vana. Man kan väl inte gå från att vakna klockan åtta till att vakna klockan sex helt plötsligt?? Nej, det går jag inte med på!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Vilken fin bil! Sitter han stadigt på den?
Veronica