fredag 10 april 2009

I'm watching you!

I natt bestämde sig O för att vara vaken mellan 12 och 04. Det var lite förvånande eftersom han har sovit så bra den senaste veckan. Det kan ju varit den lilla tanden som gjorde ont, jag vet inte riktigt. När inget annat fungerade, och jag höll på att stupa, gav jag honom tillslut flaskan och han somande.

Just nu ligger O och sussar gott. Men han ligger på magen så det är bara en tidsfråga innan han vaknar och vill att jag ska vända på honom. Han gör så ofta nu, vänder sig till mage i sömnen och vaknar till och blir inte alls glad av att sova så. Att han sover på magen kan jag se på vår babymonitor, en väldigt bra sak den där! Speciellt när man får den gratis från banken...


Bilden är förstås inte tagen nu, eftersom, som ni ser, han ligger på rygg här. Varför jag var tvungen att förklara det vet jag inte...

O är väldigt rörlig nu. Han vänder och vrider på sig hela tiden. Han rullar runt och han försöker krypa. Han är inte jättenära att krypa ännu, men för varje dag som går hittar han nya sätt att försöka på och det går bättre och bättre. Det känns som att han har lite mer tålamod nu, ger inte upp så lätt som han gjorde innan. Det han inte förstått är att han måste ha armarna sträckta. Han drar båda benen under magen, då åker huvudet i backen, då försöker han dra ett ben i taget under magen men då ramlar han åt sidan.

1 kommentar:

Linda sa...

Verkar som W och O har kommit lika långt då vad gäller krypningen. Precis så där gör W också! :-)

Men han kämpar, kämpar och kämpar... och en del ilska blir det när det inte riktigt går som han vill.

Vilken häftig babymonitor! Och att få dem gratis från banken dessutom. Det tycker jag att vår bank också kan införa! ;-)

Önskar er en Glad Påsk!

kram Linda