onsdag 8 april 2009

Glad påsk?

Var jag än tittar ser jag dom där förbannade påskäggen. Färgladda ägg och gula kycklingar. Det kanske skulle vara jättekul normalt eftersom jag faktiskt älskar påsken, men jag kommer ju inte vara med resten av min underbara familj i Sverige. Jag kommer vara här, här i Spanien, i regnet. Det känns aldrig roligt. Jag och O har beställt resa till Sverige, och det är inte så långt kvar då vi åker i början på maj. Men just påskafton kommer jag önska att jag var där...

Visst kan man starta sina egna traditioner. Men hur kul låter det att sitta här och äta ägg med N som inte är så förtjust i det ändå, och O som varken tycker om det eller fattar någonting av det. Nej vi får väl se om vi hittar någon påskparad eller något, någonting borde väl hända även här?!
Fast jag tror ändå det kommer att bli att jag och O sitter inne och tittar dystert ut mot regnet och N kommer vara ute och jobba någonstans. Glad påsk? Nja, inte här i alla fall.

1 kommentar:

Larubsson sa...

Vad sorgligt det låter! Ut och hitta en parad så du blir glad igen! Kram Veronica