lördag 11 april 2009

4 kokta ägg

Så vad gör man när man inte är hemma och firar påsk med hela tjocka släkten? Jo man försöker hitta på något roligt med sin lilla familj.

Så först bestämmer vi oss för att äta ägg. Det är ju det man gör på påsk. Jag och N kokade två ägg var och gjorde äggröra till O. Någon annan påsk mat hade vi inte. Jag och N är inte jätteförtjusta i ägg, och gör vi ägg så gör vi det gärna i någon annan form. Men som sagt, det är ju påsk. O tyckte om sin äggröra, som han fick för första gången. Även om det hamnade mer på bordet och på golvet än i munnen eftersom vi tyckte att han kunde få äta själv. Jag och N tryckte i oss våra ägg, utan kaviar förstås för det har vi inte, och mådde lite smått illa hela dagen.

En inte allt för spännande påsklunch...



Så vad skulle vi göra mer? Det fanns inga påskfiranden på ön eftersom dom mer firar påskdagen, och inga människor syntes till. Vad gör alla på påskafton??
Vi tänkte vi kunde åka till Ikea, vi behövde ju lite småsaker där i från, och det kändes mysigt med en liten svensk familjeutflykt. Det var det inte.
När vi kom till Ikea förstod vi vad alla gör på påskafton här. Dom åker till Ikea! Det var fullpackat och jättetrångt och inte alls kul.
Jag ställde mig i en lång kö för att köpa dom få sakerna vi samlat på oss, och N gick och värmde mat till O. När jag kom ikapp dom hade N hunnit explodera Os mat i mikron och ingen av dom såg speciellt glada ut.

Nu är N i väg och jobbar, O har stupat och jag sitter i soffan med ett glas vin och tänker på alla som tittar på påskfyrar där hemma...
Nej, nästa år blir det Sverige på påsk! Hoppas er påsk var bättre!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Vilken dag ni haft det! Otur med maten. Vi var på en restaurang igår och bad de mikra Davids mat. Men ingen kom ut med den, så sambon frågade efter den. Tjejen kom tillbaka med maten, supervarm och sa oj, jag glömde visst. Förklara det för en superhungrig bebis. Hm.....
Hoppas att du får mer påsk nästa år!