tisdag 7 april 2009

Om jag är bakfull? Nej jag är mamma!

Ja nu kan man ju tro att det fortfarande är solen som är anlednignen till att det inte blivit några inlägg tidigare idag. Men det är det inte, för det regnar. Igen.
Då skulle man ju kunna tro att jag legat bakfull i soffan hela dagen och inte orkat blogga. Men så är det inte heller. Jag har varken varit bakfull eller legat i soffan. Rätten att vara bakfull säger man upp när man blir mamma.

Anledningen är O. Han har inte låtit mig sitta ner själv en sekund under hela dagen. Jag kan inte säga att han gnällt hela dagen, men om jag har lämnat honom, om jag bara tagit ett steg ifrån honom, då har han gnällt. Och anledningen till det är nog första tanden.
Jag vet vad ni tänker, -Visst, det har du skrivit femtio gånger förrut. Men nu är det faktiskt en tand på gång. Jag ser en väldigt tydlig vit prick som kommer bryta sig igenom när som helst! Säkert redan imorgon.
Jag är inte heller speciellt förvånad över att den kommer just nu. Just när vi fått honom att sova bra. För nu kommer väl tanden hålla honom vaken.

Inga kommentarer: