onsdag 8 april 2009

Nyttiga jag

Vi har haft en ganska bra dag trots regnet idag. Vi har lekt här hemma. Jag har lagat köttgryta till O, vilket han älskade! Så länge jag gör mat med potatis verkar det fungera bra. Vi har varit och storhandlat. Det är så härligt när både frysen och kylen är full av godsaker. Och solen tittade fram till slut, precis innan den gick ner, men ändå!

För en gång skull har jag köpt en massa frukt. Varför köpa färdig fruktpuré när det är så lätt att göra, eller hur?! Problemet är att jag som aldrig normalt har frukt hemma har nu köpt päron, äpplen, appelsiner, kiwi, mango och jordgubbar (okej det är väl bär, men ändå). Och inte en av varje utan många. N äter väldigt sällan frukt och jag ännu mer sällan (jag skyller på att jag är allergisk mot de mesta, men jag kan i alla fall äta hälften av de jag just listat upp). O äter väl ungefär en frukt om dagen, vilket betyder att jag har frukt för ungefär en månad. Problemet är väl att frukten kommer att bli dålig långt innan dess.

O har varit lite gnällig på eftermiddagen, men bättre än förväntat nu när tänderna kommer. Första tanden är ute! Den syns inte jättemycket, men den känns. I morgon syns den nog en hel del, det går ju väldigt fort när det väl satt igång. Han lät mig inte ta kort på hans tand, men dom här korten fick jag ta i alla fall.





Nej, nu ska jag ta och äta en frukt och göra min dagliga work out. Not. Jag ska ta ett glas vin och lägga mig på soffan och titta på serier!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka fina bilder på O. Sötnosen!

William älskar all sorts frukt och här blir det både färdig fruktpuré och sån jag gjort själv. Du kan ju göra puré av frukten som du har köpt hem och sen frysa det så hinner det ju inte bli dåligt. :-)

kram!

Larubsson sa...

Vilka fina bilder! Gjorde också fruktpuré igår och frös in. Skönt att ha hemma.

Vad gott det lät med vin, har inte druckit sen dec-07

Veronica