fredag 10 april 2009

Två små pojkar

Så är det gjort! Första dagen som tvåbarnsmamma är avklarad. Det gick väldigt bra. Barnen lekte, L frågade inte efter mamma och pappa utan kände sig trygg med mig, och när det var dags för mig och O att gå vinkade L av oss glatt!



Åtminstone om man ska ta den korta versionen. Den söta bilden där L putter runt O i gåstolen blev tagen under de första fem minuterna. Efter det fanns det ingen tid att ta kort.

O ville ta Ls leksaker, det tyckte L inte om. L tyckte det var roligt att peta in fingrarna i Os mun och ögon, det tyckte inte O om. L och O tyckte det var en väldigt bra idé att byta nappar och dra ut nappen ur den andras mun. Det tyckte nog bacillerna väldigt mycket om. O grät och ville komma upp i min famn. L grät ändå högre och ville också upp i min famn. O och L var trötta, ingen ville sova. Det här och mycket mer hände under en och en halv timma.
Som tur var satt vi alla lugnt och fint och åt banan när Ls oroliga mamma kom hemspringande efter jobbet.

Vi är flera som behöver vänja oss vid barnpassandet. O och L som inte är vana av att dela leksaker och uppmärksamhet behöver vänja sig vid det. Jag som inte är van att ha två små pojkar att ta hand om behöver vänja mig vid det. Och Ls mamma som inte är van vid att ha en barnvakt till L behöver vänja sig vid det.
En sak som är säker är att det kommer att bli spännande varje dag, och jag ser fram emot lite mera kaos!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Låter som du haft fullt upp!
Veronica