tisdag 14 april 2009

Är du nöjd med din kropp?

Kan man någonsin bli nöjd med sin kropp? Alltså jag menar HELT nöjd?!
Jag är inte speciellt fixerad vid min vikt och om någon skulle fråga mig om jag är nöjd med min kropp eller vikt skulle jag svara ja. Men. Visst finns det alltid ett men!

Efter graviditeten när amningen satte igång gick jag ner massor i vikt. Jag fick äta konstant för att inte gå ner för mycket i vikt. Vilket jag gjorde ändå. Så då klagade jag förstås över att jag var för smal. Nu har jag börjat gå upp i vikt igen och det är underbart att sätta på sig ett par byxor som inte hänger. Det är ju inte kul när ett par "skinny-jeans" ser ut som hiphop byxor...
Men. Varför sätter sig i stort sätt allting på magen? Jag ser ju helt oproportionerlig ut! Nej föresten, jag ser gravid ut. Och det är jag inte. Hmm. Kan det vara alla dom där kakorna jag trycker i mig? Jag har fått dille på kakor, jag som aldrig brukar ha sug efter sötsaker.
Nej, nu får det vara slut på kakor! Kanske ska äta någon av dom där frukterna jag köpte i stället. Fast det är klart, jag har ju glass i frysen. Glass är gott!

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Nä, tror nog inte man någonsin blir nöjd. Jag har jojat sedan jag var 18, suck! Men fördelen med att få barn är att nu är fokus där men det betyder inte att jag nöjd. Jag var kraftig innan jag fick barn men har aldrig varit direkt tjock om magen. Nu bara finns den där och man ser som du säger gravid ut

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥ sa...

Jag kommer nog aldrig vara nöjd med min kropp...

Gick ner 30 kg för 7 år sedan, men var inte nöjd med min kropp då heller. Under graviditeten gick jag upp en massa igen och har inte blivit av med mer än vad Agnes + "tillbehör" vägde. Är en av dem som INTE går ner i vikt av amning tydligen... Måste verkligen ta tag i vikten för när man har 30 kg övervikt handlar det ju inte om att vara nöjd eller missnöjd. Det är ju faktiskt en hälsorisk också...