fredag 24 april 2009

Glömsk mamma

Man har ju hört förrut att man blir glömsk som mamma. Men jag trodde det var saker som att glömma nycklarna eller glömma tiden för ett möte. Inte glömma att tvätta håret. För det är just sådana saker jag glömmer. Det är ju så mycket som ska göras när O sover. Och det är enda gången jag kan ta en dusch, om N jobbar åtminstone. Så fort O somnar, dag som kväll, så ska det ju städas, diskas, tvättas, lagas mat... jag ni vet, allt sådant där som är så mycket lättare att göra när han ligger och sover.
Jag tar ofta ett bad tillsammans med O, men det finns inte tid att tvätta håret då, så det blir bara en snabbdusch, och många andra gånger blir det också bara snabbduschar då jag tänker -äh jag tvättar håret lite senare. Dessutom har jag alltid håret uppsatt nu för tiden. För först tappade jag hälften av håret, efter graviditeten, och nu drar O av resten om jag har det utsläppt. Här om kvällen när jag var ute släppte jag ner håret för första gången på riktigt länge. Det hade blivit långt! Jag har glömt att klippa det också förstår ni.
Just nu sitter jag och funderar på när jag faktiskt tvättade håret sist. Och jag kan verkligen inte komma ihåg. Då har det gått för långt. Men istället för att gå och duscha, nu när O har somnat och huset är rent och fint, så sitter jag här och bloggar. Hmmm.

Inga kommentarer: