lördag 4 april 2009

Två stora steg

Ja, idag har O tagit två stora steg! Han har inte börjat gå eller så, han är inte ens speciellt sugen på att lära sig krypa, så det lär ta ett tag. Varför krypa när man kan springa runt i gåstolen tycker O.
De två stora stegen är:

1. O älskade min mat! Han slukade den! Jag gjorde köttfärssås med potatis och morötter och det var väldigt populärt. Minst lika populärt som burkmaten skulle jag vilja säga. Det kändes som ett stort steg framåt.

2. Han somnade själv! Som jag nämnt förrut har O väldigt svårt att komma till ro när han ska sova på dagen. Det sista har det dock gått ganska lätt, men jag har ju ändå fått gå runt med honom tills han somnar. För en liten stund sedan lade jag ner honom i sängen och tänkte att han får väl leka tills han blir riktigt trött, och att jag sedan skulle få ta upp honom och gå runt lite med honom i famnen. Efter en minut blev det alldeles tyst. Jag undrade vad han gjorde, gick och tittade. Och ja! Han sov!!!

Det kanske inte låter som så stora steg att äta hemlagad mat och kunna somna själv. Men för O är det. Och för mig lika så!

1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Lyckost dig. Min mat är sådär lagom poppis :-)! Svarade dig på min blogg. Jag gillar att hitta formuleringar och älskar att skriva så jag bara försöker spinna på saker som faktiskt hänt och som är halvkul. Med komikern idag var det kul. Gick själv och småskrattade för det var så bisarrt så kände jag mig som värsta fattig-mamman. Ha en trevlig kväll! T