torsdag 2 april 2009

Dag 3...

... på lära sova kursen. O vaknade en gång vid tolv, men det räckte med att ge honom nappen så somnade han om. Sedan vaknade han inte förrens 5.30, då blev det en hel del gråt i en halvtimma. Precis som vanligt var jag redo att ge upp just när han somnade. Efter det sov han gott till 8.30. Han lär sig fort min lilla pojke!

Jag har sovit mer än jag brukar de här senaste nätterna, men ändå är jag lika trött på kvällen. Jag kan ju inte fortsätta att lägga mig klockan elva och sedan sova till åtta, halv nio... Hmm, ja saken är ju den att det är just det jag kan!

På dagen går det fortfarande lätt att lägga honom. Jag får gå runt med honom lite grand och sedan lägga ner honom i sängen precis som han håller på att somna. Att få rutiner på tiderna på dagen är lite svårare. Han har i och för sig somnat klockan 11 på förmiddagen i flera dagar nu, men då har han sovit allt från 30 min till 2 timmar, så eftermiddags sömnen blir lite när som helst. Jag tycker i och för sig inte det spelar någon roll så länge han sover på natten. Jag är inte alls en rutin människa, men jag har märkt att O mår bättre med lite rutiner så då får det bli så.


1 kommentar:

Jempajenny sa...

Kul att gratängen smakade! Det var den med sötpotatis eller?

Tyvärr måste jag säga att jag har jättesvårt att läsa dina inlägg sedan du bytte bakgrundsbild. Texten flyter liksom ihop med bilden...